Monday 28 November 2011

lelaki berjalan

okay guys, ko pernah dengar lelaki berjalan? okay tak pernah? walkman? confirm pernah. for those teenagers yang lahir dalam 80's and early 90's pernah dengar and jumpa benda alah walkman ni. but the younger future i'm not sure whether mereka-mereka ini pernah melihat benda alah bernama walkman ni. actually nama walkman ni datang dari sony. those younger future akan tau nama ni bila dia beli handphone sony ericsson, tapi tak tau camne actually bentuk walkman ni, tapi kita (for those who know the origin of walkman), mesti akan teringat zaman kanak-kanak kita. LOL. zaman sekarang most of kids know only ipod, mp3, ipad, iphone, blackberry etc. bila sebut walkman mesti blur sekejap. hahaha

okay, bila bercakap pasal walkman ni, benda ni kira thing must have bila ada kat hostel. aku pun ada gak walkman ni, aku amek akak aku punya time aku masuk hostel. time tu handphone pun paling up ada game snake. mana ada boleh dengar radio lagi. hahaha. 

kira camgini lah walkman masa aku kat hostel

ini kira walkman yang banyak orang pakai time aku duk hostel. tuning channel radio pun time ni pun pakai pusing je...haha. tak ada tekan-tekan keluar nombor apa semua. then ada satu lagi kumpulan, kira ni berduit sikit la. dia pakai yang digital punya. tak ada pusing-pusing. tokan jo. haha. tapi saiz dia masih besar camni lagi. then geng senior lak selalunya pakai yang slim punya. damn, aku dulu berbulu je mata. nak beli duit tak dak. pastu kalau beli pun takut hilang. tapi time tu siapa yang pakai walkman slim tu memang smart. paling up habis la time tu. 


ni kira up la siapa pakai. hahaha
ada gak sesetengah yang kira pegang title anak lord pakai discman. yang pakai cd je. tapi time aku form 1 cd tak banyak lagi jual pastu mahal. then bila aku dah form 5 baru bapak aku belikan mp3. time tu dah tak ada lagi walkman orang pakai sangat.

p/s: agak-agak korang ada tak budak hari ini nak pakai benda alah camni?




2 comments:

  1. AHAHAHA. aku ingat weyh time spm dulu2. akak aku punya,tapi tak ingat jenis camne. dengar lagu time study, mula la time exam pun tergiang-giang lagu. hohoho.

    ReplyDelete
  2. dulu sanggup g kedai cari kaset...cari lagu rock jiwang. gerhana ska cinta la.. hahaha. dengar sambil study.. pastu ikut sekali nyanyi sampai tak sedar da terkuat hahaha

    ReplyDelete