Friday 3 June 2011

selamat hari gawai

sorry sebab lambat update pasal hari gawai ni.actually hari gawai di sambut each year on 1st of june. and satu sarawak akan cuti nak merayakan hari gawai ni because majoriti penduduk kat sini adalah orang dayak. and the best part here, tak kesah la raya apa sekali pun each people will take part. raya puasa ke, raya cina ke, gawai ke, krismas ke, setiap orang pergi menziarah. and for those out there, don't be afraid. dieorang kat sini faham antara satu sama lain. so put aside our prejudice fellows. maksud aku kat sini dieorang faham keadaan kita sebagai seorang muslim and that the part yang best, aku lom pernah jumpa dekat semenanjung because all of my life time dekat semenanjung, aku duk di kalangan orang aku sendiri je. so aku tak dapat nak faham budaya orang lain. and bila datang sini baru aku dapat belajar. setiap orang kat sarawak ni menghormati hak masing-masing.

but the worst part, aku tak dapat nak ngabang pegi open house rumah kawan-kawan aku yang dekat-dekat kuching macam ik and grace. sebab sebelum ni da dua kali aku nak pegi tapi aku kat semenanjung sebab cuti. and this time masa buat intersession aku ingat dapat pegi. tapi tak dapat jugak. mak aku panggil balik.huhuhu. oh ye, must be wondering what is ngabang right? ngabang ni actually macam beraya la. 

sorry ik tak dapat datang. next time,= )

p/s:sorry guys tak dapat datang. next time kalau ada rezeki aku ikut korang. gayu guru gerai nyamai. 

2 comments: