Sunday 9 October 2011

untung siapa ada kereta besar...

sebelum masuk beradu, arini aku nak update blog sikit. yela minggu lepas aku sibuk sikit. sebab mengurus sekaligus membersihkan kebun sawit pusaka peninggalan arwah atuk aku. dan aku dilantik oleh bapak aku sebagai pemandu traktor a.k.a buruh angkat sawit. dah sebulan aku bekerja. and aku ada gak terdengar sok sek sok sek orang. ada degree tapi masuk kebun gak. so what kalau ada degree kena masuk pejabat pegang pen goyang kaki atas meja berangan? ada degree tu cuma kelebihan. yang lebihnya tu terletak pada kudrat dan kerajinan kau la der. kau ada beratus gulung ijazah kalau kau malas tak ada guna der. bagi aku aku selesa dengan kerja dekat kebun, aku go on je la. lagipun itu yang aku belajar kat UNIMAS dulu. hahaha. okay enough of that. 

sebenarnya aku nak cakap keuntungan pakai kereta mewah dekat malaysia ni. antara kelebihan kereta mewah ni, korang ada kuasa samaada korang nak bukak signal ke tak. kalau korang tak bukak signal orang tak berani marah. yelah korang bawa kereta mewah kot. orang lain bawa kereta biasa je. then, sekaligus korang dah berjaya mengurangkan kos penukaran mentol signal  tu. sebab tak buka, buat apa nak tukar kan. bila orang langgar kau dari belakang kompem-kompem orang yang langgar kau tu yang salah. betul tak? that's  the rule. kalau orang maki kau, kau jawab balik, "kau ada?". see untungkan orang pakai kereta mewah ni.

ini ialah lampu signal. ia bukan aksesori.


p/s: this is just a troll. turn on the signal is not optional. it's a must. no matter how big and luxury car you have, there's always have the signal lamp there. so use it. the signal that was invented is for safety, not just for car's accessories. same goes to the motorcycle.

2 comments:

  1. arghh..benci keta besar. mentang-mentang besar, diorang tolak je keta kecik ke tepi. huh.

    ReplyDelete
  2. benci besar xde hal. yang penting mentaliti dan sivik driver tu. tapi mostly kereta besar mmg ssh nak hidupkan signal..haha

    ReplyDelete