Thursday 7 July 2011

1st entry of july

this is the first entry of july. no much to talk about my past activities. well because im just sleeping, eating, playing games, surfing internet. well nothing interesting because i spent whole of week on the bed. rolling to the right and left. but badan still tak nak gemuk gak. i dont know why. adakah kerana kadar pembakaran kalori aku amat tinggi? ke aku ni aktif sangat? macam tak je rasa nye.. aku rasa aku tido memanjang sebab kelas aku kat UNIMAS time short sem ni dua hari seminggu, isnin dengan selasa..selebihnya aku tido je kat bilik tak pun aku balik kampung.

on 4th of july is my father's birthday. mula aku tak perasan sangat pasal persamaan birthday bapak aku dengan US ni.. rupa-rupanya 4th of july ni declaration of independence bagi US. and this years birthday is the last birthday bapak aku sambut as a government servant. he's retired last week at age of 56. berakhirlah karier dia sebagai pendidik kepada anak bangsa. aku tahu parents aku berharap sangat ada anak-anak dia yang akan gantikan tempat dieorang as a teacher, tapi belom ada yang jadi. and the only hope is me. sebab akak and abang aku dah pun ada karier masing-masing. tinggal aku je belum. but looking at me now, i dont know if im capable enough to educate our future generation. i think im not ready yet. sorry mom and dad. so lepas ni aku rasa lagi ligat lah mak aku berjalan. yelah bapak aku dah pencen. and anak-anak pun senua dah abes belajar. and bila aku baca buku persaraan bapak aku, baru aku tahu yang bapak aku pernah jadi buruh kasar kat singapura. because bapak aku jarang nak cerita kisah silam dia. berbeza dengan mak aku. hehehe. so this is the new life for my father as a retired man. enjoy your life dad.

and when talking about july, the next month is august. what's in august? the holy month in islamic calendar of course. ramadhan karim. talking about ramadhan, its about fasting. heee. dan bila bercakap pasal puasa, aku baru teringat aku ada sehari miss tahun lepas. and aku belum lagi ganti. ada 3 minggu lagi before kita nak puasa. and that's the only time i have to replace the one that i miss last year. aku ingat nak ganti puasa bila aku balik sarawak nanti. tak lah terasa sangat..sebab buka awal. sahur tu jarang aku makan. and pas sahur pun aku tido. so tak rasa sangat lah imsak tu habis awal. dulu aku pernah cakap dengan kawan aku, puasa tahun lepas aku buat solat tarawikh 1st day of ramadhan and last day of ramadhan. and this year aku cakap aku tambah satu lagi hari.. at the middle of ramadhan. to be frank memang aku ni liat sikit nak solat tarawikh. but this year aku ringan-ringankan diri ni pergi solat tarawikh. kalau liat gak sehari je la bertambah dari tahun lepas. hehehe. tapi aku rasa memang cepat masa berlalu. sekejap je dah nak puasa. dunia.. dunia..

p/s:jangan lupa ganti pada siapa yang belum...peace..=) 

No comments:

Post a Comment