Saturday 9 July 2011

Help!! My Girlfriend is a Vampire...

tajuk entry tu english version nye, malay version nye pulak camni.."Tolong! Awek Aku Pontianak". time first keluar trailer filem ni macam best je aku tengok. plus pelakon dia zahiril adzim aku suka tengok cara dia berlakon bila aku tengok cerita 'Gadoh'. aku suka dia berlakon dalam filem Gadoh ni sebab lakonan dia nampak natural dalam filem ni walaupun filem ni berkaitan dengan racism, tapi it based on true situation happened in our country and the mentality of Malaysian. and filem Gadoh ni memang tak kan lepas panggung. because it so sensitive. ala macam cerita hollywood yang cerita pasal racism between black and white. okay back to the title. macam mana aku boleh tertengok "Tolong! Awek Aku Pontianak"? cerita dia macam ni...

lepas abes aku mengecat beam kat dapur tu, aku duk la membasuh berus cat yang aku da guna tu. tetiba bapak aku yang baru balik dari masjid sound aku dari belakang..

"ko dah semayang maghrib belum?"

"belum pak. jap lagi nak abes kan basuh berus cat ni" selamba aku jawab
"anep ada kat masjid?" aku sambung tanya tak nak bagi can
bapak aku tanya aku dulu..hahaha

"ada. nak ajak anep kuar la tu malam nanti" ramalan bapak aku yang tepat.

so settle je aku basuh and simpan cat pe sume aku terus makan and mandi. before tu aku sms anep roger ngan dia nak kuar. anep ngan aku ni kawan dari sekolah rendah lagi. bapak dia and bapak aku pun kawan sama-sama cikgu. so memag tak kesah sangat parents aku kuar dengan dia. lepas amek anep, aku pun memecut pegi rumah ijat lak...kawan aku kenal time darjah and sekarang sama universiti ngan aku. masa kat umah ijat datang pulak yuyu..kawan ijat kat unimas..nak pegi KL sebab esok fafa nak kahwin. tapi jalan nak masuk KL tutup. so kiteorg pun menuju ke batu pahat dengan kereta yang berasingan. entah camne ijat boleh lak ajak tengok cerita "Tolong! Awek Aku Pontianak". aku pun layan je la. and tak rugi la tengok cerita tu. its for me lah. yela selera masing-masing. bagi aku best bagi korang maybe tak.
picture taken from http://koletsy.blogspot.com/2011/06/filem-tolong-awek-aku-pontianak-2011.html.


p/s: sedap gak mengupdate blog sambil menjamu GCB...lapar der..

No comments:

Post a Comment